Zwitserleven in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu Zwitserleven in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

Zwitserleven in India

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

29 December 2008 | India, New Delhi

Lieve allemaal.

Het is even na acht uur op de ochtend van 29 december 2008. Het ontbijt is zojuist door een uiterst vriendelijke medewerker van Kattil Beach Resort op ons balkon gebracht.De zon begeleidt ons ontbijt (continental: havermout met bananen, toast, boter, jam, thee en verse fruitsappen) met een aangename temperatuur.
Vanaf ons balkon hebben we een prachtig uitzicht: rechtvoor ons een grasland omzoomd met palmen, meer naar rechts de Arabische Zee. Beneden op het strand halen 10 a 12 vissers hun honderden meters lange sleepnetten uit zee. Na de visvangst volgt het schonen en het drogen van de netten.
We bevinden ons in Varkala aan de zuidwestkust van India. Deze kustplaats is prachtig gelegen aan kleine stranden en indrukwekkende hoge cliffs, vanwaar je fenomenale uitzichten geniet. Inderdaad, dat Zwitserlevengevoel ...Je vindt het min of meer terug op de laatste nieuwe toegevoegde foto's op het webadres onderaan dit bericht.

Maar laat ik nog even teruggaan naar wat vooraf ging.
Op 23 december zijn we vanuit Bangalore per vliegtuig (zie foto's) vertrokken naar het zeer zuidelijke Thiruvananthapuram (drie keer woordwaarde scrabble levert heel wat punten op!). Na een taxirit over slechte en slechtverlichte wegen zijn we aangekomen in de Santhigiri gemeenschap, waar Gagantika en ook Peter iets van verteld hebben in vorige berichten. Deze gemeenschap ligt net even boven Pothencode, zo'n 24 km ten noorden van de plaats met de lange naam, ook wel aangeduid met Trivandrum.
Santhigiri is een geheel van gebouwen, tuinen en plantages, volledig in het teken van Ayurveda.
Ayurveda is een eeuwenoude (6e eeuw voor Christus) methode van medische behandeling gebaseerd op kruiden, mineralen en (olie)massages. Ayurveda richt zich op het verwijderen van de giftige onbalans in ons lichaam. Deze onbalans is de oorzaak van veel ziektes. In relatie daarmee is het niet zo verwonderlijk dat er ook een Ayurvedische keuken bestaat: geweldige curry's, ik kan het iedereen aanbevelen. Als je er in verdiept wordt al snel duidelijk, dat niet alleen om het lichaam gaat, maar dat het lichaam onlosmakelijk is verbonden met de geest.
Met andere woorden: als je niet gezond bent, dan kun je een Zwitserlevengevoel wel vergeten.
Alvorens ik afsluit, meld ik jullie dat we met z'n allen: Maria, Antoine, Peter, Myriam, Cornelie, Anne, Ellen, Alice, Francis & Michael in Varkala oud en nieuw vieren ( op de hoge cliffs!). Gagantika blijft met de jaarwisseling in Santhigi.
Op 4 januari vliegen Cornelie, Anne, Maria, Ellen, Francis & Michael via Trivandrum naar Goa, eveneens aan westkust van India. Zij blijven daar tot 9 januari. Antoine en ook Alice en Gagantika gaan eerder terug naar Nederland. Alleen Peter & Myriam blijven langer in India.

Fijne jaarwisseling voor iedereen.
De groetjes van IndiaGanges-groep.

Michael.

PS
De nieuwe foto's vinden jullie op: http://picasaweb.google.com/indiaganges/Indiaganges#

• 29 December 2008 - 06:59

Jan:

Maandag 29 12 08 , 7.00 uur.
    Mooi verslag, mooie plaatjes. Liefs voor jullie allen Jan

• 29 December 2008 - 08:04

Arjen En Thea:

Hoi Anne,

Hjir alles goed. Mem sit t/m tiisdei op de pleats van Gosse en Immy en mei ald en nei sit se by har broers en zusters op de Joure. Mooi verslag. Lekker genieten. Groeten Arjen, Thea, Irma en Else.

• 29 December 2008 - 08:12

Reina, Karen En...:

Lieve allemaal,
    Bedankt voor de mooie foto's en het mooie verslag. Heerlijk om zo met jullie mee te kunnen genieten! Hele goede jaarwisseling gewenst!

Lieve mamsie,
    Bedankt voor je belletje vanochtend, fijn je te horen (al was er wat storing op de lijn). Ik hoor gewoon hoe je geniet en dat maakt me heeel happy!!Hier alles dus ook o.k. boeleke en ik groeien als kool...Leuk dat ik 'r 'n voorstelling van heb waar/hoe jij Oud en Nieuw viert, bij een restaurantje langs de lange klifweg met rechts de oceaan en links tropische souvenierhutjes met je India-ganges-vrienden bij een temperatuur van een graad of 35 hoger dan hier...(blijf ervan) Genieten!Fijne jaarwisseling gewenst mamsie!! Dikke kus en knuf

• 29 December 2008 - 08:51

Carel:

Hallo Francis en Michael,
    Als steeds lees ik met veel plezier je beeldende verslag. Het ontbijt lijkt mij ook wel wat...Al zal ik niet de eerste zijn, ik wil toch melden dat Eindhoven vannacht -6,0 C heeft gescoord en Twente zelfs -8,4! Nog even en Friesland wordt wakker ;-)
    Goede reis verder, -dat zal wel lukken als ik dat tot dusver lees,
    Jekke en Carel

• 29 December 2008 - 09:03

Wim En Marlies:

wat heerlijk om naar jullie foto's te kijken. Er komen dierbare herinneringen naar boven bij het House for the Elderly. Een van de dames staat zelfs nog met mij op de foto. Jullie verhalen zijn ook heel erg welkom. Vanuit een koud en zonnig Nederland wensen wij jullie allemaal een geweldig nieuw jaar toe. Geniet nog van de verdere reis en kom veilig weer thuis. see you in 2009

• 29 December 2008 - 11:39

Nel En Jan:

Hoi Francis en Michael,
    Dankzij de mooie verslagen en foto's reizen we toch een beetje met jullie mee! Een goede jaarwisseling.
    Liefs van Jan en Nel

• 29 December 2008 - 12:37

Margriet En Christ:

Hoi tante Anne,
    Las zojuist over het Zwitserlevengevoel, ongelooflijk he, wat een wereld van verschil. Hier is het mooi winterweer.
    Ons moeder vraagt zich af of je de warmte toch wel een beetje kunt verdragen?
    Hier alles goed.
    Geniet er nog maar lekker van daar! Heel veel groeten uit Oosterhout!

• 29 December 2008 - 13:10

Carlijn Koopman:

hoi pap en mam, dat klinkt niet verkeerd allemaal.lijkt me geweldig om aan de andere kant van de wereld nieuwjaar te vieren. En ik denk dat dit groots gebeurd!! Wij hebben een heerlijke kerst gehad met toch nog wat cadeautjes. Wout heeft sloffen gekregen in de vorm van enorme voetbalschoenen..ha ha hij lijkt net een clown. Luca heeft een klein bondmutsje gekregen van Wout, ze lijkt nu net een mini eskimootje. Maar het was erg gezellig. EN de rollade was goed gelukt, echt heel leuk met zijn drieetjes kerst vieren.
    Gelukkig vieren we ook met zijn drieeen nieuwjaar. En zullen we een toost uit brengen op jullie!!!!
    heel veel liefs Carlijn en natuurlijk ook van Wout en Luca.
    p.s. de consulaties arts vond haar toch wel mollig, maar precies op gewicht...ach ja..wij vinden haar gewoon perfect (maar volgensmij zegt elke ouder dat over zijn kind).
    p.s. ik weet niet of jullie plantjes het buiten houden. Het heeft vannacht namelijk -8 gevroren.brrrrrrrrr...see you

• 29 December 2008 - 17:53

Petra Koopman:

hallo micheal en francis

Net jullie verslag gelezen leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben.Prima zo te zien ook op jullie foto's leuk hoor.
    Hier alles prima 2e kerstdag pa en coby gehad was leuk Chris en Carolien waren er ook bij.
    Nu op naar oud en nieuw.
    Op 1 januari doen wij op het bolwerk een nieuwjaars borrel voor de familie dan hebben pa en coby het niet zo druk. Misschien is dit wel leuk om het ieder jaar tedoen.Jammer dat er 2 families niet kunnen komen(die zitten in de zon)
    en wij in de kou.

Geniet nog van jullie vakantie en alvast een leuke jaarwisseling.

Groeten Petra en Ben

• 29 December 2008 - 22:10

Maarten Koopman:

Michael, Francis en de rest van de groep!

Fijne jaarwisseling!

Tip: maak er géén cliffhanger van!

Groeten,
    Maarten en Marleen

• 30 December 2008 - 17:47

Thérèse:

Anne wat een mooie reis maak je mee. Op de foto's zie ik je genieten.Tine en ik wensen je een mooie jaarwisseling toe. Liefs van ons.

• 30 December 2008 - 17:48

Caroliena Koopman:

hallo allemaal,zo te zien hebben jullie het erg naar de zin.
    hier is het koud dus blijf maar lekker van de warmte genieten.
    ook wij wensen jullie een goeie gezellige jaarwisseling

tot gauw.groet caro

• 31 December 2008 - 09:15

Anne:

zo te lezen en te zien hebben jullie daar een fantastisch oud en nieuw!wij gaan nu oliebollen en appelflappen maken...nog een mooie tijd daar, groetjes jelle en anne

• 31 December 2008 - 11:54

Marjolijn:

Hallo Cornelie, fijn dat je het naar je zin hebt en leuk om jullie verslag te lezen. Is het vermoeiend het reizen enzo of krijg je juist energie? Ik ben eindelijk beter en ga vanavond met Ger en veel van zijn vrienden oud en nieuw vieren in Oldebroek, hahaha, Ja je leest het goed Oldebroek. Zou wel wat worden. Gluhwein zal wel smaken hahaha. En er is een band, dus ben benieuwd en ik vind het erg spannend om met Ger oud en nieuw te vieren. Hopelijk krijgt hij een beter jaar. Veel liefs en heel fijne jaarwisseling. Marjolijn

• 01 Januari 2009 - 12:02

Arnold:

Francis, Michael en reisgenoten,
    allen een goed 2009 toegewenst en straks weer gezond terug in het kikkerlandje.
    Groetjes, smakkerd voor Francis, Dick en Arnold

• 02 Januari 2009 - 11:04

Bertien:

wens Alice een fijn Nieuwjaar als je ze ziet , natuurlijk ook voor alle reis genoten.
    bertien

• 05 Januari 2009 - 20:14

Elly:

hallo allemaal
    zo te zien hebben jullie het wel naar je zin.
    wij wensen jullie een gelukkig en een gezond nieuwjaar.
    geniet maar lekker van de reis.
    groetjes