Reisverslag - Reisverslag uit Trivandrum, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu Reisverslag - Reisverslag uit Trivandrum, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

Reisverslag

Door: Myriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 December 2008 | India, Trivandrum

Lieve familie en vrienden,
Eindelijk zijn we op een plaats waar we kunnen internetten.
We zijn na Auroville met een taxi naar Chennai gegaan, waar Wenki ons opwachtte. Wenky is de assistent van onze Indiase vriend Herbbie. Hij nam ons mee uit eten, had treintickets voor ons geregeld en heeft ons op de trein gezet. Met de nachttrein vertrokken we om 18.45 naar Nagercoil, de meest zuidelijke plaats van India. Door het gelijkmatige gedreum van de trein sliepen we prima in onze bovenbedjes.
Om half 9 kwamen we aan en Ellis stond ons met chauffeur en auto op te wachten. Eerst ontbeten, daarna naar Kanyakumari (cape Comorin)de allerzuidelijkste punt van India, hier komen 3 zeeen samen, een heel bijzonder punt dus, alleen erg toeristisch, wij waren de enige withuiden en werden uitgebreid bekeken en begroet. 'smiddags door naar de Shantigiri-ashram. Hier krijgen we 5 dagen lang ayurvedische behandelingen (uitgebreide en zeer stevige massages en daarna stoombad), daarna moeten we echt even een uur bijkomen.We logeren in het hospital, wwar we ook onze behandelingen krijgen, al onze andere India-vrienden zijn hier ook.
We zijn inmiddels ook op de ashram ontvangen, daarover meer ins ons volgende bericht. Na onze laatste behandeling vertrekken we naar Varkala, een kleine badplaats aan de kust, waar we met de hele India-groep oud en nieuw gaan vieren. Lieve groeten uit een warm India en goede jaarwisseling, Peter en Myriam

• 27 December 2008 - 09:43

Dochter:

Fijn om weer iets te lezen.
    We hopen dat jullie 2 fijne " kerst-dagen " hebben gehad !
    Ik blijf het maar zeggen ; GENIET !!!

groetjes vanuit vaassen

• 27 December 2008 - 13:42

Bertien :

het is fijn om van jullie te lezen in dat verre land , snuif de lucht maar diep in , laat alle indrukken goed opje inwerken , laat de massage zijn werk doen , dan komen jullie herboren terug van zo'n reis , ik wens iedereen veel positiefs voor het nieuwe jaar , Vooral Alice en Maria die ik ken
    Bertien

• 27 December 2008 - 15:22

Erik En Eline:

Het lijkt ons een enerverende reis in een hele andere wereld. Geniet ervan. Wij volgen jullie via de site.
    Een goede jaarwisseling toegewenst.
    groet,
    Erik en Eline

• 27 December 2008 - 20:28

Liane:

Hallo allemaal, hallo ook Alice,

fijn, dat jullie nu bij elkaar zijn. Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een heerlijke start in ht nieuwe jaar. Veel plezier op reis verder.

Lieve groeten aan iedereen,

Liane

• 28 December 2008 - 11:51

Mien:

ik wens jullie een mooie jaarwisseling toe, met een geweldig begin van het nieuwe jaar!!! lieve groet voor jullie, dag Francis!! Fijn om zo van jullie te horen en zien.
    liefs Mien