At home in Santhigiri - Reisverslag uit Trivandrum, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu At home in Santhigiri - Reisverslag uit Trivandrum, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

At home in Santhigiri

Door: Gagantika and Alice

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 December 2008 | India, Trivandrum

From Amsterdam to Mumbai, Mumbai to Cochin, Cochin to Trivandrum - what a journey it was! Yet here we are, and having an excellent time. Many nice recollections were a given, as was the feeling of coming home, for me. And I think for Alice aunty, it was like a family reunion!:P Everyone seems to know her, and she seems to know the whole city!=)

But it is toch nice?:) As the people are very nice and geniune here they all greet her like long-lost relatives! So anyway here we are in my house, aunty and me, and of course my lovely grandfather and the very nice cook Pawan uncle; he takes good care of the food and us.

Today we went to the Santhigiri Siddha and Medical College Hospital(i.e the big Hospital complex)to see Janani. That of course cannot be explained. :)

We also went to the Trivandrum city centre, to a book shop, food shop and the Big Bazaar - a ginormous store comprising of toothbrush to tailored suits to tea-tables! It is a must if you are interested in shopping in Trivandrum. There are two in the city, but I think Rafi uncle(the driver) knows where to take you.;) So Alice aunty bought many nice things for her 7 grandchildren, and I bought many things for my sister and other people.

At the moment, Mr.Krishnadas, a main manager-administration of the Hospital and manager-administration of the Santhigiri Health Tourism, is making the arrangements for all of you for arrival and stay.If you wish to take treatement he will arrange the consultations with the doctors etc. He is a very efficient and nice man who always takes care of guests, so he is the one to contact if there is any doubt. I think you have already spoken with him. We will also speak with him now.

Anyhow, here's a word from Alice aunty, and from my side my grandfather and myself wish you a nice trip here and of course welcome you to our home when you're here. Best wishes, Gagantika

Hallo nu mag ik even, het was fijn dat Gagan tot nu toe typte zij kan het heel snel en we deden het samen.
Voor mij was het zeker ook een thuis komen al voel ik me thuis in mezelf en neem dat gevoel zeker mee in India.
Ik ontmoette veel mensen die ik kende van 2 jaar geleden, Kuzumam uit America die hier speciaal komt voor treatments en haar ouders waar ik toen ook gelogeerd heb. Ook Dipika waar ik 2jr. geleden haar huwelijksdag mee beleefde was over uit Amerika en toevallig zagen we elkaar, een heel speciale ontmoeting voor mij. enz. Daar tussen door geniet ik van de mooie natuur, de geluiden, de geuren en kleuren de hutjes, verschillende soorten bouwstijlen , de levendigheid op de straten en vriendelijke gezichten.Morgen haal ik 's morgens om 5.15 uur Myriam en Peter van de trein in Nagercoil samen met de chauffeur Rafi en dan rijden we naar Kanyakumari voor een byzondere ontmoeting met de 3 oceanen die daar bij elkaar komen.
In de verte kunnen we dan SriLanka zien liggen. Later horen jullie hoe het was. Liefs voor al mijn geliefden en voor degene die ik niet ken ook . Groet van Alice

  • 22 December 2008 - 18:45

    Aline:

    Hoi Alice en Gagantika, fijn dat het goed gaat met jullie. Hier is alles prima. Geniet er nog van!

  • 23 December 2008 - 08:35

    Bertien:

    lieve Alice , jullie doen veel indrukken op ?
    Merk je daar ook iets van de kerst sfeer of helemaal niets.
    Helaas is mijn schoonzus uit Brighton afgelopen zondag overleden , verdrietig.
    Wens je verder nog een prachtige reis . Fijn om dat met zoveel mensen te doen.Geniet met volle teugen.
    Wie verre reizen maakt kan veel verhalen.

  • 24 December 2008 - 13:27

    Albert Steenbergen:

    Lieve Alice,

    Ik volg de belevenissen via WaarBenJij.Nu, leuke verhalen.
    Tiny en ik hopen dat je een fantastische vakantie zult beleven met je vele vrienden en bekende.
    Tevens wensen wij je fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling, met heel veel gezelligheid.
    xxx
    Groetjes Tiny en Albert

  • 24 December 2008 - 20:52

    Margriet En Christ:

    Hoi tante Anne,
    Vanuit Oosterhout willen wij u fijne Kerstdagen toewensen, al zullen het wel andere kerstdagen worden als hier, alleen het temperatuurverschil al.
    Wij genieten erg van de "site" met verhalen en mooie foto's. Zo kunnen wij
    deze mooie reis een heel klein beetje volgen.
    Geniet er maar goed van, we zien al weer uit naar de verhalen.
    Groeten van Margriet, Christ en ons moeder!

  • 25 December 2008 - 09:36

    Mieke Groenen:

    Ben, Maartje en Mieke Groenen wensen alle Indiagangers een fijn kerstfeest, en in het bijzonder Anne, Maria en Antoine, Michael en Francis!
    Hartelijke groet, Mieke

  • 25 December 2008 - 11:18

    Dochter:

    Hallo Allemaal ,Mamsie ,
    Van uit Nederland willen wij jullie allen een hele fijne 1ste , en natuurlijk ook 2de , kerstdag toe wensen !!
    Geniet en heb veel plezier !!

    groetjes vanuit Vaassen

  • 29 December 2008 - 09:28

    Willeke Meyer-Steenb:

    Lieve Alice, Gagantika e.a.,

    Bedankt voor jullie berichten tot nu toe. Blij te lezen, dat jullie een voor mij herkenbare wijze van ontvangst, ontmoetingen en begeleiding in reis, verblijf, vervoer en innerlijke verzorging hebben. Ook veel van de plaatsen, waar jullie kwamen, zijn me bekend; maar ongetwijfeld zal er in de voor mij tussenliggende 18 jaar veel veranderd zijn !

    Vanaf nu (maandag 29-12)hebben we de tweejarige tweeling-kleinkinderen Lennart en Vince een paar dagen als logees. De 31e is Anouk jarig; ook zij wordt dan 2 jaar. Dit wordt met Ramons en onze familie bij ons in Arnhem gevierd. Rond de jaarwisseling zijn we ook samen met onze overburen en komen we met alle buren even samen.

    Wij wensen jullie met de anderen van de groep nog een mooie tijd toe, een gezellige jaarwisseling en een bijzonder goede start van 2009 ! "Een goed begin is het halve werk", zo luidt een gezegde. Hiermee ben ik het graag eens. Tot mails en ziens in januari !

    Kusjes en Warme groeten van je zus Willeke en je zwager Thomas-Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trivandrum

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

paleis en strand

14 Januari 2009

thee, stoomtrein, thee

13 Januari 2009

Negenendertig graden Celcius verschil

08 Januari 2009

Theeplantages in de bergen

08 Januari 2009

Goa
Michael

Actief sinds 01 Nov. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 16732

Voorgaande reizen:

12 December 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: