Zee, Strand en warmte - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu Zee, Strand en warmte - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

Zee, Strand en warmte

Door: myriam & Peter

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 Januari 2009 | India, New Delhi

Lieve familie en vrienden,
28 december zijn we in Varkala aangekomen. Wel een grote overgang na onze gezondheidskuur en de meer spirituele sfeer van de Santhigiri-ashram. Na deze kuur voelen we ons fit en energiek.
Varkala is een klein toeristenplaatsje gelegen op een klif aan de Arabische Zee (zie ook het bericht van Michael) We logeren op ongeveer 20 min. lopen van de klif, het is hier veel rustiger en we genieten vanaf ons balkon van een schitteren uitzicht over zee en palmbomen, een tropisch gevoel. 's Nachts worden we door het geluid van de branding in slaap gewiegd. Oud en nieuw hebben we gevierd in een cafe op het strand, er was muziek, dans, vuurwerk en veel gezelligheid.
Op 1 januari zijn we met zijn allen (10 personen) in 4 riksjas's naar een binnenmeer gereden waar we met 2 bootjes naar en eiland zijn gevaren. De tocht over het water was heerlijk, we zagen veel tropische vogels. Op een eilandje bezochten we een prachtige hindoe-tempel geheel in zuurstokkleuren geschilderd.
We kunnen ons moeilijk voorstellen dat het zo koud is in Nederland, het is hier 30 graden. We blijven nog een paar dagen aan de kust, daarna willen we de bergen in naar Ooty, dit ligt op 2400 meter hoogte, het is daar 22 graden en snachts maar 9 graden, dat zal wel even wennen zijn. Hopelijk kunnen we hier mooie bergtochten maken. Voor iedereen: een heel goed 2009, liefs Peter en Myriam.