Mumbai langzaam uit verdoving - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu Mumbai langzaam uit verdoving - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

Mumbai langzaam uit verdoving

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

17 December 2008 | India, Puttaparthi

Hallo lieve allemaal.

Eindelijk dan een bericht van de IndiaGanges-groep. We maken het uitstekend en hebben al een paar prachtige reisdagen achter de rug. Natuurlijk wil iedereen weten hoe het in Mumbai was.
Vlak voor de landing in Mumbai gaf de captain aan dat het rustig weer was in Mumbai. Een beetje mistig (dat is geen wonder want Mumbai ligt aan zee), 28 graden Celcius. Let wel, we landden om 23:00 uur. De volgende dag, zondag, zou het overdag 36 graden worden. Iedereen weet inmiddels dat het zo'n twee weken daarvoor nog heter aan toe is gegaan.
Op het internationale vliegveld van Mumbai, Chhapatri Shivaji, is de beveiliging (mensen, geweren, apparatuur)op veel plekken duidelijk aanwezig. Ik vermoed dat dit meer is dan voorheen. De sfeer is in ieder geval niet gespannen, maar als we met de taxi de stad inrijden naar ons hotel maakt de stad een verdoofde indruk. De taxichauffeur probeert ons al snel gerust stellen dat het weer veilig en rustig is. Als we later winkeliers spreken dat maken ze bijna een verontschuldigend gebaar, maar zijn uiteraard blij dat ze weer toeristen zien. De volgende dag wanneer als groep hebben besloten toch een uitstapje te maken, komen we regelmatig gezinnen (dagjesmensen, het is zondag) tegen die met ons op de foto willen, als of we een bezienswaardigheid zijn. (Onze groep is ook in Europa een bezienswaardigheid). Als je dat laatste anders uitlegt zou je ook kunnen zeggen dat de mensen in Mumbai graag weer de draad willen oppakken.
Ellen, Myriam en Peter waren al een dag eerder in Mumbai. Bij aankomst in het hotel lag er een briefje van Ellen. We wisten dat het goed was.'s Morgens bij het ontbijt ontmoetten we elkaar en maakten het plan om de Poort van India te bezoeken en vandaaruit een boottocht (van ongeveer een uur) naar het zogeheten Olifanten-eiland. Dit is zo genoemd sinds de Portugezen op dit eiland voor het eerst aan land gingen. Het eerste wat zij zagen was een enorm beeld van olifant, uitgehouwen in een rots. Op dit eiand zijn grotten te vinden waarin prachtige boeddhistische voorstellingen en beelden zijn uitgehouwen. Ongeveer 1500 jaar oud!
Een bijzondere boottocht en niet alleen om de historische achtergrond, maar vooral ook omdat dit een van de eerste toeristische boottochten was na de terreur aanvallen. Hotel Taj Mahal is inderdaad een indrukwekkend hotel. We konden het alleen van afstand bekijken; het plek ervoor is nog afgesloten voor publiek. In een van de aanpalende straten staan nog twee mobiele (Nationale)TV-stations. De internatioale pershorde is al weer vertrokken, Mumbai verdoofd achterlatend ...

Op mijn Picasa-album vinden jullie foto's van onze reis tot nu toe:http://picasaweb.google.com/indiaganges/Indiaganges#

Groetjes, namens de groep.

Michael

• 17 December 2008 - 09:51

Mariet:

Fijn om te horen dat alles oke is fijne voortzetting van jullie reis

• 17 December 2008 - 10:05

Bertien -13:

fijn om weer positieve geluiden te horen,
    ik wens u allen een onvergetelijke reis. doe Alice de groeten

• 17 December 2008 - 13:15

Liane:

Hoi allemaal,
    Jullie hebben al heel wat gezien! En heel veel lekker gegeten denk ik!
    Nog veelplezier en mooie belevenissen.

tot mails.

Liane

• 17 December 2008 - 17:31

Francien Fransen:

goed te vernemen dat het in Mumbai al wat kalmer lijkt, en het Oliefanteneiland een eerste toeristengebeurtenis in een toch nog verdoofde stad Mumbai is. 27 graden, heerlijk, hier is het rond de 4 overdag in Zwijndrecht en de kortste dag nadert heel snel!

Heel veel plezier toegewenst, ook namens Henk! liefs voor allemaal francien fransen

• 20 December 2008 - 15:17

Ellen:

Michael, ik beleefde alles weer opnieuw, heerlijk, tot zo Ellen