thee, stoomtrein, thee - Reisverslag uit Mysore, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu thee, stoomtrein, thee - Reisverslag uit Mysore, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

thee, stoomtrein, thee

Door: peter en myriam

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 Januari 2009 | India, Mysore

Lieve familie en vrienden,
Vanuit Munnar een sight-seeing-tour gemaakt, we reden 50 km. door prachtige theeplantages met bijzondere vergezichten. Daarna 2 uur gelopen door het Chinnar Wildlife Sanctuary. Het was even spannend toen er 2 wilde olifanten uit de bosjes kwamen. Volgende dag nog schitterende wandeling gemaakt door de theeplantages, veel vrouwtjes knippen hier de thee en dragen de oogst (20 kilo) op hun hoofd.
Maandagmorgen namen we vanuit Mettapulayam de stoomtrein naar Ooty, wat op 2500 meter hoogte in de bergen ligt. Het was een ware belevenis, gem. snelheid van de trein was ong. 6 km per uur. We stopten op vele kleine peronnetjes, op een daarvan was van alles te koop. 10 tallen apen wilden graag een hapje mee-eten, je moest je eten goed vasthouden anders was het weg.
Na Ooty zijn we met 2 israelische vrouwen die we in de trein ontmoetten doorgereisd naar Mysore.
Hier zijn prachtige oude paleizen die we vandaag gaan bekijken.
We hebben nog ong. een week Indie voor de boeg.....hierover in ons volgende bericht.
Veel lieve groeten , Peter en Myriam

• 14 Januari 2009 - 08:41

Michael & Francis:

Hallo Peter & Myriam.

Met jullie verhalen zijn we weer even terug in India. Het blijft voor ons nog even (om)schakelen. Op dit moment is het grijs (en beetje mistig) in Nederland en de vorst is verdwenen. De zon laat zich vandaag niet zien. Dat betekent dat de temperatuur niet boven de 5 graden komt.

Heb het goed met elkaar en geniet van jullie laatste week in India.

Lieve groeten, Michael & Francis.

• 16 Januari 2009 - 15:22

Maria & Antoine:

Kom terug naar Nederland; we missen jullie :)

Kunnen jullie 24 jan bij het Spiritueel Café zijn?

Nog meer verhalen en nog meer gezelligheid!