Theeplantages in de bergen - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu Theeplantages in de bergen - Reisverslag uit New Delhi, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

Theeplantages in de bergen

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

08 Januari 2009 | India, New Delhi

Vandaag liepen we door de uitgestrekte theeplantages in de bergen rond Munar. Eergisteren vertrokken we uit Varkala, eerst 3 uur met de trein naar Kotayam, dan met riksja naar busstation waar we in een gezellige kantine hebben geluncht. Meestal nemen we 's middags een thalli, dat is een bord rijst met daarbij verschillende sausjes of onherkenbare prutjes, sommige heel scherp en andere lekker zacht van smaak. Met je vingers rommel je dat naar smaak wat door elkaar. Heel lekker en voedzaam en meestal nog geen euro voor ons samen.Daarna de bus naar Munar genomen. 5 en half uur in een rammelende bus zonder ramen.Een beetje afzien, maar een prachtige tocht. Om 19.00 kwamen we aan, het was al donker en we werden overvallen door een legertje riksjachaufeurs die allemaal wat wilden verdienen.Een van hen bracht ons naar het guesthouse dat we hadden gereserveerd (uit Lonely Planet)De eigenaar was heel vriendelijk, zelfs een beetje te.Hij bleef maar op onze lip zitten, daarbij was het bet abominabel slecht dus zijn we vanmorgen verkast naar een ander hotel. Tijdens de siesta het bed uitgeprobeerd, heerlijk.Voor morgen hebben we bij het plaatselijk touris office een rondrit langs de bezienswaardigheden van de omgeving gereserveerd.
Daarover in ons volgende bericht.
Lieve groetjes aan iedereen.
Peter en Myriam

• 08 Januari 2009 - 13:15

Tjeerd En Nettie:

We lezen en herlezen echt alles en de foto's zijn prachtig. Wij krijgen zo een indruk van wat jullie beleven. Geweldig. Liefs voor allen.

• 08 Januari 2009 - 19:52

Theo En Phil:

Aan alle Indiareizigers,

Prachtig om jullie verhalen en ervaringen te lezen, je krijgt het er warm van en dat is welkom hier extra koude kikkerlandje!
    Wij wensen jullie een goede en behouden thuisreis toe en Myriam en Peter nog mooie dagen
    in zo'n heerlijk warm land.

• 09 Januari 2009 - 12:20

Ton:

Hallo broertje en francis, we zijn weer thuis from Africa en lezen jullie berichten met plezier.
    Ook de beste wensen voor dit jaar en voor "straks"
    gezond en wel naar huis.
    We spreken elkaar later.
    Groet
    Everdien en Ton

• 11 Januari 2009 - 13:10

Ellen:

Hoi lieve twee, ik ben weer terug en heb net naar schaatsers staan kijken in het parkje van Badhoevedorp. Ik reisde net even mee met jullie in de bus en trein,

geniet verder, zoen, Ellen