matrimandir - Reisverslag uit Auroville, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu matrimandir - Reisverslag uit Auroville, India van Michael Koopman - WaarBenJij.nu

matrimandir

Door: Myriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 December 2008 | India, Auroville

Auroville 20-12-2008
Vrijdag eindelijk Matrimandir bezocht, het spirituele hart van Auroville. Daar kom je niet zomaar in. Eerst verplicht een film kijken over de ontwikkeling en ideeen van Auroville. Daarna een wandeling naar het uitkijkpunt waar je de buitenkant van het gebouw mag bekijken, dan moet je telefonisch een afspraak maken en 2 dagen later mag je dan eindelijk het heiligdom betreden. Al dat wachten is echter zeer de moeite waard, het is een heel bijzonder gebouw, een grote gouden bol die uit de aarde omhoog lijkt te komen. Het gebouw wordt van binnen verlicht door een zonnestraal die door het dak in een grote kristallen bol valt, die bol staat precies in het midden van de centrale meditatie-ruimte. Daar mochten we de 1e keer een kwartier mediteren. Dat voelde zo goed dat we ons meteen opgegeven hebben voor 2 sessies van een uur.
Zojuist hoorden we dat onze treinkaartjes voor de rit van Chennai naar Trivandrum zijn geregeld door Herbbie. We vertrekken hier maandag om 19uur en komen 15 uur later in Trivandrum aan. Daar ontmoeten we de rest van onze groep.
Over die reis enz. meer in ons volgend bericht.
Hartelijke groet, Peter en Myriam

• 20 December 2008 - 15:14

Ellen:

fijn van jullie te lezen en klinkt allemaal heel boeiend. Ik heb het ook reuze naar mijn zin in P: meezingen, mediteren en ik heb net een eerste les Krya Yoga ontvangen, was fijn, tot gauw, liefs Ellen